Fox TV Ana Haber Sunucusu Fatih Portakal, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nda (RTÜK) alınan kararla Halk TV ve TELE 1'e 5 gün yayın durdurma cezası verilmesine tepki gösterdi. "Ülkenin ve kendilerinin güvenirliklerini tüketiyorlar" diyen Fatih Portakal'ın Halk TV ve TELE 1'e verilen cezalara tepki gösterdiği mesajı şöyle:

‘ENDİŞE VERİCİ, UMARIM BU İŞİN SONU EKRAN KAPATMAYA GİTMEZ’
"HalkTv ve Tele1 icin karar mekanizmasındakilerin yaşattıkları eşitlik ve azıcık kalan demokrasi adına üzüntü verici bir durum. Farklı seslerin duyulması ve duyrulması açısından ülkenin getirildiği nokta endişe verici. Umarım bu olumsuzlukların sonu daha büyük bir olumsuzlukla yani ekranların tamamen karartılması, sesin kısılması olmaz! Uzun zamandır beklentim en kısa sürede bu tarafgir tutumlardan vazgeçilmesidir. Ancak ümidim yok denecek kadar az. Ülkenin ve kendilerinin güvenirliklerini tüketiyorlar."

NELER YAŞANIYOR
RTÜK üyesi İlhan Taşçı, TELE 1 ve Halk TV'ye beşer gün yayın durdurma cezası verildiğini açıkladı. Taşçı sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı;

‘SON AŞAMADA HEPSİ KAPATILACAK’
‘TELE 1 ve Halk TV’nin ekranları 5 gün karartılacak!
*RTÜK’te muhalif kanalların sesini kesmeye dönük operasyonun 2. Ayağı gerçekleşti
* TELE 1 ve Halk TV’ye verilen ceza kararı oy çokluğuyla alındı
* Bir sonraki aşamada kanalların fişi çekilecek, tamamen kapatılacak”

TEPKİLER BÜYÜYOR

RTÜK Üst Kurulu'nda alınan kararla Halk TV ve TELE1'e 5 gün yayın durdurma cezası verildi. CHP'li Muharrem İnce, cezaya tepki gösterdi. Twitter hesabından paylaşım yapan İnce, şu ifadeleri kullandı:

‘BİZİM ÇIKACAK KANALIMIZ YOK, SENİN DE YATACAK YERİN YOK’
"Youtube yayınını yoruma kapattın, üniversite kapattın, Halk Tv ve Tele1 ekranlarını kararttın, sosyal medyayı kapatmakla tehdit ediyorsun. Ne yapmak, nereye varmak istiyorsun? Bizim çıkacak kanalımız yok, senin yatacak yerin yok!"

MAYIS 2020 İTİBARİYLE 36 CEZA KESİLDİ, 11 MİLYON TL ÖDENDİ
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) 1 Ocak 2019 ile 15 Mayıs 2020 tarihleri arasında hükümete karşı eleştirel yayınlarıyla bilinen Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye 36 ceza kesti. Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre RTÜK üyesi İlhan Taşcı dört kanala verilen cezaları rapor haline getirdi. Buna göre, 36 cezanın 28’i idari para cezası olarak uygulandı. Kanallar 11 milyon ödedi.

Kaynak: Ajanslar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

SARIZEYBEK MEDYA

Güncel Haberwww.sarizeybekhaber.com.tr
Güncel Araştırmawww.bilgeturksam.com
Video Haberwww.sarizeybek.tv
Özel Haberwww.erdalsarizeybek.com.tr
KİTAPwww.sarizeybekhaber.com.tr
ÖZGEÇMİŞİ